Artikel “Dichtbij.nl” d.d. 17-10-2014

Zaterdag 25 oktober Concert The Moclas Singers

Moclas 15 jaar! (Foto: Bob Wanders)
zoom out
HUIZEN – Aanstekelijke mix van klassiek en populair
Het Huizer gemengd koor The Moclas Singers o.l.v. Frederic Voorn geeft op zaterdag 25 oktober 2014 zijn tweejaarlijkse grote concert, ditmaal met medewerking van Klezmer-combo Rozjinkes. Het concert vindt plaats in de Thomaskerk Huizermaatweg 61, 1273 NL, en begint om 20.00 uur. Kaarten à € 10, = zijn vooraf te verkrijgen bij de leden, maar ook vanaf 19.30 uur aan de zaal. Bij de entreeprijs is het programmaboekje en een consumptie in de pauze inbegrepen.
Het koor geeft proeve van bekwaamheid in zowel klassieke als populaire liederen, en diezelfde afwisseling keert ook terug in de nu eens uitbundige, dan weer melancholieke nummers tijdens de entre’acts van de Rozjinkes. Frederic Voorn, die actief is op verschillende muzikale terreinen: niet alleen als dirigent, maar ook als componist, schrijver van artikelen en boeken en vooral als befaamd en wereldwijd optredend concertpianist, zal in die laatste hoedanigheid Chopin ten gehore brengen.
Op het repertoire van The Moclas Singers staan meer dan 120 nummers uit diverse muziek-periodes. Het actuele concert-repertoire beslaat circa 40 liederen. Het koor is opgericht in 1998 en bestaat uit een veertigtal zangers. Een uitbreiding is overigens nog mogelijk, belang-stellenden kunnen zich via de website melden en/of een kooravond bijwonen. Ook projectzangers zijn welkom, in december geven we een kerst-uitvoering in Weesp, waarvoor medezangers van harte worden uitgenodigd.
Het koor repeteert elke maandagavond van 20.00 uur tot 22.15 uur in Kerk-gebouw De Engel, César Francklaan 13, 1272EC te Huizen. Zin om zelf te komen zingen? De eerste twee repetities zijn geheel vrijblijvend bij te wonen, daarna is de contributie per maand € 18, =. Voor meer informatie: stuur een mail naar: secretaris@moclas-singers.nl óf bekijk onze website (www.moclas-singers.nl) óf kom gewoon meteen naar de Engel. Hoe dan ook: graag tot ziens zaterdag 25oktober in de Thomaskerk!